Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Analiza Biznesowa SWOT

SWOT – Twoje pierwsze narzędzie w świecie Business English

SWOT to prosta, a zarazem bardzo skuteczna strategia marketingowa, używana przez firmy na całym świecie. Jej celem jest określenie:

  • S – sił (Strengths),

  • W – słabości (Weaknesses),

  • O – szans (Opportunities),

  • T – zagrożeń (Threats).

W artykule poznasz nie tylko podstawowe definicje tych pojęć, ale także dowiesz się, jak odróżniać czynniki wewnętrzne (S, W) od zewnętrznych (O, T) oraz w jaki sposób zastosować analizę SWOT w praktyce – wszystko w języku angielskim!

To świetny wstęp do strategicznego myślenia w języku biznesu. Sprawdź, jak wykorzystać SWOT w swoim własnym planie – nawet tym fikcyjnym.

Analiza Biznesowa SWOT

                Celem ostatniej lekcji z zakresu ‘Business English’ była ogólna prezentacja możliwej tematyki która leży u podstawy ów języka. Wiemy już, iż jest to twór wielowarstwowy który umyka prostej, i jednowymiarowej definicji - wszak jego struktura jak i zawartość stricte merytoryczna jest zależna od docelowej grupy nim się posiłkującej. Ta mnogość może, szczególnie początkującym adeptom, wydawać się utrudnieniem jednak prócz form typowo językowych istnieją także rozmaite strategie marketingowe tożsame z każdą strukturą ‘Business English’.

                Jedną z strategii biznesowych jest tzw. analiza SWOT (odpowiednio - strength, weakness, opportunity, threat).  Poniżej zostanie nam zaprezentowany model tej strategii oraz jej charakterystyka - całość naturalnie w języku angielskim.

 

  1. What is SWOT?

SWOT is a general marketing strategy which can be applied to every business, regardless of the target group or field of interest.

  1. What does the particular letters stand for?

S- strength (siła) - defines our business possible strengths when compared to the competitors

W- weakness (słabość) - used to characterise the possible weaknesses of our investment

O- opportunity (okazja) - explores the opportunities upon which the investor can capitalize

T- threat (zagrożenie) - points out the dangers bearing the potential to negatively affect the investment

 

Additionally, it is important to notice that the Strength and Weakness factors are regarded as internal (wawnętrzne), this means that they depend on the investment. The Opportunity and Threat are on the other hand external factors (zewnętrzne) which means that they are related to the environment in which the investment is being realized.

                The main goal of SWOT analysis is to capitalize upon the Strength and Opportunities of the business, minimizing the weakness and dismissing the possible threats. The strategy itself has been frequently applied and thus has earned a global recognition among pioneer and experienced businessmen.

Words to consider:

Analysis - analiza

to compare - porównać

competitor - konkurent

to capitalize - kapitalizować

potential - potencjalne

factor - czynnik

to apply - wdrożyć

to dismiss - zażegnać/odprawić

internal - wewnętrzne

external - zewnętrzne

 

                Analiza SWOT jest jednym z wielu narzędzi współczesnego biznesu który ma zapewnić potencjalnemu inwestorowi sukces na polu zawodowym. Możliwość przeprowadzenie tej analizy tak na początku jak i w trakcie procesu inwestycji dodatkowo buduje jej image jako użytecznego narzędzia biznesowego. Zachęcamy do stworzenia wirtualnego planu biznesowego i poddaniu go analizie SWOT- Make it your first step into strategic marketing planning!

Komentarze do wpisu (0)

Napisz komentarz

Nauczyciele Premium - wybierz nauczyciela i skontaktuj się z nim

Nauczyciele Premium - wybierz nauczyciela i skontaktuj się z nim

/

Masz pytania?
📞 Telefon +48 667 237 710

✉️ napisz wiadomość